fbpx

Vyhledávali jste někdy něco na internetu a překvapilo vás, že se vám na prvním místě ukázal dezinformační web? Přemýšleli jste, proč Google a Seznam zobrazují podobné weby tak vysoko?

Abychom na tyto otázky našli odpovědi, pozval jsem si do Politickýho podcastu nejznámějšího SEO konzultanta v České republice Pavla Ungra, odborníka na optimalizaci webů pro vyhledávače a člověka, který se touto problematikou dlouhodobě zabývá.

Dozvíte se odpovědi na tyto otázky:

– Jak se dezinformační servery dostanou na první místo ve vyhledávání?
– Řeší tenhle problém nějak Google a Seznam? Je to vůbec problém?
– Berou čeští novináři SEO vážně?
– Proč se každému ve vyhledávání zobrazují jiné výsledky?
– Ukazuje nám Google to, co chceme vidět?
– Umí Google/Seznam vyhledávat v placených článcích? Není ohrožena kvalitní žurnalistika?

A spoustu dalšího!

V rozhovoru odkazuju na tento tweet: 
twitter.com/adamblistan/status/1105440505700192257

Ať se líbí!

POSLOUCHEJTE VE SVÉM TELEFONU

POSLOUCHEJTE V POČÍTAČI

5 komentářů

      1. Nejvíce nesouhlasím s důvody, proč dezinformační weby vybíhají tak vysoko. Jedním z podstatných důvodů je třeba amp news carousel na mobilech, který má další sekundární vlivy. Myslím, že je také nutné zkoumat jaké přesně články vybíhají dezinformačním webům nahoře, lze vysledovat pouze konkrétní tematické oblasti, řekněme „relevantní“ a množstvím více pokryté na těchto webech. Nemyslím, že je nutné v médiích pracovat s hromadou copywriterů, ti nedělají zpravodajské seo… Absolutně mimo je část o definovatelnosti dezinformačních webů… ehm… https://blog.seznam.cz/2020/01/sklik-vyuziva-seznam-dezinformacnich-webu-zpracovany-nadacnim-fondem-nezavisle-zurnalistiky/… a tak by se dalo pokračovat… 🙂

      2. Přiznám se, že na tu první část nedokážu odpovědět (ale přepošlu to Pavlovi Ungrovi). Jenom by mě zajímalo, jestli souhlasíte s tím, že stačí když budou zpravodajské weby dbát víc na SEO a dostanou se tak ve výsledcích vyhledávání před ty dezinformační?

        K té druhé části, definovatelnosti dezinformačních webů. Je jasné, že seznamy jejich seznamy existují, ale pořád je to de facto něčí názor (co je dezifnormační a co není). Proto to možná nelze brát jako měřítko, zvlášť pro Google, který je mezinárodní (mají takový seznam i v Maďarsku a v Polsku?). Já se jich nezastávám, jen říkám, jak tu situaci chápu já.

        Ale každopádně Sklik za tento krok chválím.

  1. To je takový legrační. Co to znamená „dbát na SEO“? SEO je o celé mozaice věcí, technických, obsahových a myslím, že pokud si uděláte nějakou analýzu výskytů na předních pozicích ve vyhledávání, tak zjistíte, že tam „tolik“ dezinformačního obsahu není. Většina velkých webů na mediálním trhu se snaží obsah optimalizovat a různým způsobem jít vyhledávání naproti. To co já říkám je, že nesouhlasím s tím, jak Pavel definuje, proč se tam dezinformační weby dostávají také. Já se domnívám, že z velké části se tam na podstatná témata nedostávají a pokud ano, je to na několik typů témat, kterým se typicky věnují a nebo jim pomáhá právě na mobilech amp.

    Druhá část dotazu – To co jsem poslala byl článek, který odkazuje na žebříček NFNZ. Je tam zveřejněná i metodika toho žebříčku. Jasně definovaná. Bod za bodem – je dohledatelný kontakt na redakci? ano/ne, je článek dobře ozdrojovaný? ano/ne, odkazují články, když citují něčí obsah? ano/ne. Těch otázek je skutečně hodně a tvoří bodové ohodnocení celého webu a na základě toho je web řazen jako spolehlivý či nespolehlivý. 🙂 Nevím, jestli takový postup pro hodnocení opravdu můžeme nazývat jako „de facto něčí názor“. .) Proč z vyhledávání nejsou škrtnuty? Na to neexistuje právo. O tom se dá pak diskutovat a polemizovat…. 🙃

Napsat komentář

%d blogerům se to líbí: